رنگ نارنجي در نقاشي ساختمان

۱۰ بازديد

اين رنگ در رنگ آميزي ساختمان  با مشخصه بسيار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادماني و از طرفي نشانه دانش و آگاهي است. اين رنگ احساسات اجتماعي بودن و شدت را افزايش داده و فعاليت‌هاي اجتماعي را در افراد قوت مي‌بخشد.

موثرترين بخش بدن انسان، سيستم عضلاني و ماهيچه‌هاي انسان است كه به سرعت از اين رنگ تاثير مي‌پذيرد و به همين دليل مي‌توانيد در نقاشي ساختمان از آن براي  رنگ‌آميزي اتاق نوجوانان و يا استخرهاي خانگي بهره ببريد. بياد داشته باشيد كه استفاده افراطي از رنگ نارنجي سبب نامتعادلي و ناهماهنگي در سيستم عصبي افراد مي‌شود و به همين دليل توصيه مي‌شود در نقاشي ساختمان از اين رنگ به همراه رنگ سبز يا آبي استفاده شود.

در ضمن ناراحتي و افسردگي‌هاي شديد نيز مي‌توانند به وسيله رنگ نارنجي درمان شوند؛ براي رفع بيماري‌ها و ناملايمات گذرا در سيستم گوارشي نيز استفاده از رنگ نارنجي مفيد است.

رنگ‌ سبز در نقاشي ساختمان  

رنگ‌ سبز از جمله رنگ‌هايي است كه در جهان بيش از بقيه‌ رنگ‌ها ديده مي‌شود. رنگ سبز حالت آرام بخشي دارد و به عنوان سمبل شفقت و مهرباني و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار مي‌رود. رنگ سبز روشن كه به طيف نوري آبي نزديك‌تر است، در بسياري از درمان‌ها مفيد واقع مي‌شود و بهترين رنگ براي درمان دردها محسوب مي‌شود. كارشناسان مسائل اجتماعي معتقدند كه اگر جامعه‌اي بيشتر به اين رنگ گرايش داشته باشد، از آرامش و ثبات بهتري برخوردار است. در نقاشي ساختمان استفاده براي نماي ساختمان براي در و پنجره‌ها يا سقف‌هاي شيرواني رنگ سبز توصيه مي شود.

رنگ آبي در نقاشي ساختمان

رنگ آبي در رنگ آميزي ساختمان  حالت خنك‌ كنندگي سيستم انرژي را دارد و به طور كلي رنگي است كه حالت آرام‌ بخشي و استراحت‌ دهندگي را دارد. اين رنگ در انتظام بخشي سيستم تنفسي نيز مفيد واقع مي‌شود. از طرفي رنگ آبي باعث مي‌شود كه فشار خون بالا كاهش يابد و در رفع ناراحتي‌ها و بيماري‌هاي گلو و حنجره نيز مفيد واقع مي‌ شود.

استفاده از رنگ آبي در كنار رنگ‌هاي گرم باعث مي‌شود كه احساسات هنري و فكري فرد افزايش يابد و منبع مربوط به آن به طرز بسيار وسيعي به حركت در آيد. معمولا در ايران اين رنگ را براي اتاق‌ خواب به كار مي‌برند كه استفاده به جا و منطقي است.

رنگ صورتي در نقاشي ساختمان

رنگ صورتي مطمئن‌ ترين و مناسب‌ترين رنگي است كه مي‌تواند با انرژي خود، احساسات مربوط به مهرباني، صراحت، عشق، اعتماد و ايمان را تقويت مي‌كند. به طور خلاصه رنگ‌ صورتي در رفع كدورت، ناراحتي‌هاي عصبي، خشم، آرامش بسيار مفيد بوده و حالت موثري دارد. اين رنگ  در رنگ آميزي ساختمان مي‌تواند به درد اتاق دختر شما نيز بخورد، چرا كه علاقه دختران به اين رنگ اظهر من الشمس است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.